בחירת שם לתינוק

טוב שם משמן טוב…

שמו של האדם הולך לפניו ומהווה מקור כוח וגאווה. בואו לגלות כיצד בוחרים שם ומה אומרים חכמנו.

בחירת שם לתינוק עפ"י הקבלה

זכות הבחירה הגדולה ביותר שהקב"ה נתן לאדם היא לקרוא בשם לכל אדם, חי, וחפץ. זאת על מנת שידע להבדיל בין זהויות ומשמעויות החיים. היכולת לבחור ולקרוא בשמות היא שמבדילה את האדם מן הבהמה ומהווה יסוד לכל דבר שסובב אותו. בחירת שם לתינוק נראית די פשוטה אך מסתבר שמדובר במלאכת מחשבת כפי שנאמר; "כל מה שלא נשיג לא נדע בשם". כבר בימי בראשית ידע האדם את משמעות הכח המסתורי העומד מאחורי אותיות הא'– ב' העבריות. כח זה ניתן לו על מנת שיבסס ויקיים את החיים על פני היקום. כל אדם נקרא בשם שנכתב לו דרך נשמתו המשמש ככלי עיקרי ליישום שליחותו ומתאר את אופיו והתנהגותו. בחירת שם לתינוק מהווה גורם לטוב או לרע. לטוב כלומר יש אדם שהנקראים בשמו יגיעו לגדולה, שנאמר ; "ויקרא בהם שמי ושם אבותי" , וכתוב – "כי כאשר השמים החדשים והארץ החדשה אשר אני עושה עומדים לפני, אמר ה' , כן יעמוד זרעכם ושמכם" , וכתוב –"קראתי בשמך לי אתה". 

ניתן להבין שאם יש אדם המכונה צדיק, כל הנקראים בשמו יחיו, יתקיימו ויקימו תולדות והמשכיות. לעומת זאת, ישנם כאלה ששמם הופך להיות חיסרון התולדה, החיות והיקום. שנאמר – "והנחתם שמכם לשבועה לבחירי ה' והמיתך ה' יקרא שם אחד" , וכתוב – "והכה אותי לבבל שם ישאר נין ונכד" , וכתוב – "ולא נין ולא נכד בעמו ואין שריד במגוריו" , וכתוב – "ולא שם לו על פני חץ". לפיכך יתפלל האדם שכל שיקראו על שמו יהיו בהם מידות טובות ולא אחת מן המידות הרעות ושלא יקראו זרעו על שמם של רשעים. שמו של האדם מהווה לוחית זיהוי ברורה הניתנת לפירוש דרך פענוח צופן האותיות הנסתר, וערכם הגימטרי. מרגע בחירת השם כל אדם מקבל את שמו כמובן מאליו. זהו השלב הראשוני בקבלת הזהות העצמית אותה הוא ישא כל ימי חיו,. השם מקנה לו שייכות לעצמו ולסביבתו ומעטים מאיתנו מבינים את משמעותו והקשרו האמיתי של השם להשתלשלות מאורעות החיים. מכאן נובע הצורך להיוועץ עם יודעי דבר….

כיצד זה עובד?

הסוד בבחירת שם לתינוק טמון בצופן נסתר שמורכב משני חלקים עיקריים. הראשון הוא תאריך הלידה שמסמל את תחילתו של תהליך חיים חדש ומתאר נקודות ציון דרך מהותיות שנקבעו לו לאדם ברגע היוולדו. השני הוא השם המלא שנקבע ע"י ההורים להלן בחירת השם לתינוק. מרגע שנבחר ונקבע השם לתינוק נקבע עבורו ארגז הכלים העומדים לרשותו אשר בעזרתם הוא עתיד לממש את יעודו שנכתב לו בתאריך לידתו.

הנומרולוגיה מגדירה מספרים כבעלי תדר, משמעות ותוכן שיודע לתאר את הפוטנציאל החיובי והשלילי שטמון באופיו ואישיותו של האדם לצד מטלות ומשימות שהוא נקרא לממש.  מדובר במערכת הפעלה מושלמת הפועלת ע"פ תדרים, תכנים וקודים מוסכמים, בעזרתם ניתן ליצור ולבנות ובמקביל להרוס ולהשמיד. שמו של האדם מורכב משלושה מרכיבים עיקריים, הניתנים לפענוח באמצעות המרת האותיות למספרים וחיבורם עד לקבלת ספרה אחת שהיא הקובעת. ספרות אלה מתארות את שאיפתו הפנימית וחיצוניותו של האדם, את הביטוי והכלים העומדים לרשותו. כדי לדעת מה מסמל שמו של האדם יש לחבר ולצמצם לספרה אחת את הערך הספרתי של כל אותיות השם המלא עד לקבלת ספרה אחת שהיא הקובעת לדוגמה: השם אריאלה גלזר

א = 1     ר = 2     י = 1      א = 1     ל = 3        ה = 5     ג = 3     ל = 3     ז = 7      ר = 2      אריאלה = 4        גלזר = 6

        1 = 0 + 1 / 10 = 6 + 4         

המספר הקובע הוא 1

בחירת שם לתינוק

כיצד בוחרים שם?

בחירת שם לתינוק הוא עניין שגרתי שנראה פשוט למדי, אך מסתבר שהורים רבים מגלים קושי מסוים לנצל את זכות הבחירה שניתנה להם ובצדק רב. כאמור השם משנה מזלות לטוב ולרע. יש שטוענם שכל אישה הרה מקבלת הארה מבת קול בסביבות 45 יום לפני הלידה וזהו השם הנבחר. במקרה זה אנו מסתמכים על תחושה ו/או מסר פנימי שלא תמיד ברור ולכן גם עלול לבלבל את בוחר השם. אחרים מעדיפים שם שנשמע טוב, יש שרוצים שם חדשני ומיוחד ויש המעדיפים לקרוא בשם על שם אדם אחר במטרה להנציח יקיריהם. המכנה המשותף לכל בוחרי השמות הוא מקור ההשראה ולשם כך ישנם מספר כללים בסיסים שמומלץ ורצוי להיעזר בהם בעת בחירת השם לילוד.

בדיקה ראשונית

ראשית יש להתייחס לנתונים ולעובדות הקיימות בעת בחירת השם לתינוק שהם ר"ת (ראש התיבה) של שם האם, ר"ת של שם המשפחה, תאריך הלידה, יום הלידה ושם המשפחה של הרך הנולד. מרגע הלידה תאריך הלידה מתקבל כנתון קבוע שאינו ניתן לשינוי. הוא מהווה מקבץ ספרות שחוברו יחדיו בזמן הלידה, ומסמל את תחילתו של רעיון ותהליך חדש, את גורלו, שליחותו וייעודו של הנולד. מספר סכום תאריך הלידה הנקרא מספר גורלו של האדם. הסוד שמצוי מאחורי מספר הגורל מעניק לאדם איכויות, כוח וזרם שזורם בקצב שהגוף והנשמה מכוונים אותו לאורך כל חייו. הוא אחראי למאורעות ולתנאים המחולקים לזמנים שידועים מראש ומסייע להתפתחות הרוחנית והגשמית גם כאשר אין האדם מודע לכך. הוא מאפשר לדעת כיצד להתגבר על קשיים בהווה, תוך הזדהות ומיצוי הפוטנציאל הטמון בו. כדי שאדם יוכל להגשים כראוי את גורלו יש להתאים לו שם נכון שהגדרתו תיצור מיזוג תדרים הרמוני עם תאריך לידתו.

שלב ראשון, אות ראשונה

,תחילה יש למצוא את האות הראשונה להלן ר"ת שתפתח את השם הפרטי וזו אמורה להתמזג בצורה הרמונית עם ר"ת של שם האם ושם המשפחה. מדובר ב-22 בחזקת 22 אפשרויות ולכן רצוי להתייעץ עם יודעי דבר בעניין זה. משנבחרה האות הפותחת שמהווה את אבן הפינה בבחירת שם לתינוק, אפשר להמשיך ולצרף אותיות נוספות עד לקבלת שם או מספר שמות פוטנציאלים.

לאחר שבידינו מספר שמות פוטנציאלים, יש לגלות את מספר "הגורל" מאחר ובחירת השם לתינוק אמורה להיות מותאמת למספר הגורל תוך התחשבות במאזן הכוחות הגימטרים בין השניים. כיצד נחשב את מספר הגורל לדוגמה: אם תאריך הלידה הוא 12.07.1967 תחילה נחבר את סכום הספרות של יום הלידה 3=1+2 לאחר נחבר את סכום הספרות של חודש הלידה 7=0+7 וכן את סכום הספרות של שנת הלידה 5=2+3 = 23 =1+9+6+7. כעת נחבר את תוצאת שלושת המרכיבים. 6=1+5 = 15=3+7+5 במקרה זה מספר הגורל הוא 6. בשלב ראשון יש למצוא את האות הראשונה להלן ר"ת שתפתח את השם הפרטי וזו אמורה להתמזג בצורה הרמונית עם ר"ת של שם האם ושם המשפחה. מדובר ב-22 בחזקת 22 אפשרויות ולכן רצוי להתייעץ עם יודעי דבר בעניין זה. משנבחרה האות הפותחת אפשר להמשיך ולצרף לה אותיות נוספות עד לקבלת שם או מספר שמות פוטנציאלים.

שלב שני, מספר הגורל

לאחר שבידינו מספר שמות פוטנציאלים, יש לגלות את מספר "הגורל" מאחר ובחירת השם אמורה להיות מותאמת למספר הגורל תוך התחשבות במאזן הכוחות הגימטרים בין השניים. כיצד נחשב את מספר הגורל לדוגמה: אם תאריך הלידה הוא 12.07.1967 תחילה נחבר את סכום הספרות של יום הלידה 3=1+2 לאחר נחבר את סכום הספרות של חודש הלידה 7=0+7 וכן את סכום הספרות של שנת הלידה 5=2+3 = 23 =1+9+6+7. כעת נחבר את תוצאת שלושת המרכיבים. 6=1+5 = 15=3+7+5 במקרה זה מספר הגורל הוא 6.

הערה! במקרים בהם יום הלידה הוא 11 או 22 בחודש או שחודש הלידה הוא נובמבר (11) או שמספר הגורל המתקבל שווה 11 או 22 אין לבצע את פעולת הצמצום לספרה אחת, מאחר ומדובר במספרי מאסטר המזוהים כעלי תדר אנרגטי גבוהה יותר המסמל יעד חיים ושליחות שונה.

שלב שלישי התאמת מספרים

משנמצא מספר "הגורל" ומספר יום הלידה, כל שנותר הוא להמיר את אותיות שם המשפחה למספרים, לחבר ולצמצם באותה הדרך עד לקבלת ספרה אחת. כרגע יש בידינו שלושה מרכיבים: מספר "גורל", מספר יום הלידה ומספר שם המשפחה. כעת ניתן לצרף באותה הדרך את השם הפרטי וכל שנותר הוא לבדוק האם מתקיימים התנאים הבאים. להלן שלוש משפחות מספרים בעלות מכנים הרמוניים משותפים. 1,5,7    3,6,9,33    2,4,8,11,22 
משפחות אלה מיצגות מכנה הרמוני משותף בין הכלי (שם האדם) לבין משימותיו במטרה להקל ולסייע במימוש ומיצוי יעדי החיים והפוטנציאל הגלוי והסמוי שטמון בהם. כאמור כלים נכונים מאפשרים לבחור במסלול המומלץ לדרך צלחה עם פחות מחלוקות פנימיות ויותר מיקוד ומיצוי עצמי. מספר הגורל הוא שקובע לאיזו משפחה אנו שייכים.
 

התאמה סופית

מכאן יש להתאים את ערכו הספרתי של השם הפרטי למשפחת המספרים של יום הלידה ואת ערכו הספרתי של השם המלא (פרטי ומשפחה) למשפחת המספרים של מספר הגורל. לבסוף יש לוודא שכל הספרות מ-1 עד- 9 נמצאות בהגדרה המלאה כלומר בשם מלא ותאריך לידה יחדיו. לדוגמה: תינוק שנולד בתאריך 18.9.2004 ושם משפחתו הוא אורפז. במקרה זה מספר הגורל המתקבל הוא 6. מספר יום הלידה הוא 9. ומספר שם המשפחה הוא 6. השם הפרטי הנבחר הוא אלירן שמסתכם ב-3 והשם המלא (פרטי ומשפחה) מסתכם ב- 9. כעת נבדוק שכל סוגי הספרות נכללות בשמו המלא ובתאריך לידתו. כאמור מכלול נתונים זה משתייך לקבוצת המספרים – 3,6,9 ויוצר מיזוג ושילוב תדרים הרמוני שיאפשר לאלירן אורפז התפתחות עצמית בריאה ומיצוי עצמי נכון יותר.

 

בחירת השם עפ"י תורת הקבלה

חכמת הקבלה מלמדת על היבט חשוב מאוד לבחירת שם לתינוק. זהו סוד אותיות 'האלף – בית' העבריות המכונות אותיות הקודש או "קוד האש". ישנם מקרים בהם יש צורך להיעזר בנוסחאות ומוסכמות מתוך הקבלה כדי ליצור שם טוב ומוגן יותר. כאן אני מנוע מלהסביר כיצד להיעזר בסוד האותיות מחשש להבנה מטעת של הקורא. רצוי לציין שחכמת המספרים וסוד האותיות העבריות הם שני עולמות שונים לחלוטין, בעלי סודות נסתרים, המסוגלים לבנות ולהצמיח ומצד שני והרוס ולהשמיד. מומלץ להיעזר בשילובם של חכמות אלה אך יש לזכור שרב הנסתר על הנגלה. ברוב המקרים בחירת השם לנולד או שינוי שם הם עניין חד פעמי ולכן המלצתי במקרים אלה היא לפנות רק ליודעי דבר ובעלי ניסיון, המורשים לעסוק בחכמות מסוג זה, על מנת למנוע מתן גזרות קשות ומיותרות בגלל אי הידיעה שבנושא.

על שם מי יקרא אדם

 

במגזרי אוכלוסיה מסוימים נהוג לקרוא בשמות כדי לשמר את קיומה של הזהות המשפחתית ו/או להמשיך את שושלת המשפחה. בעת בחירת השם לנולד וכן כשמשנים שם אין לקרוא לאדם על שם מי שחייו נקטעו בנסיבות טרגיות מכל סיבה. אין לקרוא בשם על שמם של רשעים או אנשים שהורע מזלם או שחיו את חייהם בסבל ובנידה. הסיבה היא מחשש שהנולד ישא על כתפיו את אשר השאירו קודמיו ויורע מזלו כשם שהורע מזלם ולא יגיע למימוש ולגדולה.

לבחירת שם לתינוק, מלא פרטים ותענה בהקדם